Aditiva a LPG

Jsou stále nutné aditiva neboli přimazávání u provozu na LPG?

Jak znělo po řadu let jedno z častých pravidel při provozu LPG, dnes však už neplatí! Smyslem takových rad bylo snížit opotřebení motoru konstruovaného na benzin s vysokým obsahem olova/síry. Benzin prodávaný v posledních letech však již olovo neobsahuje. V prodeji je pouze bezolovnatý benzin s nízkým obsahem síry.
Palivo LPG neobsahuje žádné olovo, které u dřívějších olovnatých benzínů plnilo promazávací funkci, motory s pohonem na LPG byly  náchylné k „zaklepání ventilů“ či jinému poškození ventilů a ventilových sedel.
Z tohoto důvodu začala být koncem sedmdesátých let 20. století laboratorně vyvíjena některá speciální LPG aditiva, která  LPG palivu dodávají mazivost prostřednictvím jiných, ekologických prvků. Tento problém již ale není u žádného z přestavěných automobilů aktuální, neboť benzín se olovem neaditivuje již dlouhou řadu let.
 
Dříve prodávaný benzin s vysokým obsahem olova účinně promazával pohyblivé styčné kovové části motoru (olovo má výraznou promazávací schopnost). V současnosti prodávaný bezolovnatý benzin však (stejně jako LPG a CNG paliva) tuto vlastnost postrádá.
 
Původní představa, že dnešní bezolovnatý benzin zabrání zanášení a rezivění palivové soustavy už proto není pravdivá. Situace je taková, že jak benzinový motor (vlivem nízkého obsahu síry a bez olova), tak i motor poháněný plynem LPG, CNG (vlivem chybějících maziv obsažených v olovu), nepotřebují žádná další aditiva.
 
At už jezdí Vaše auto na jakékoliv palivo, je potřeba věnovat pozornost předepsaným servisním intervalům a údržbě motoru.

Aktuality

8.8.2016

Když svítí kontrolka v autě ...

více informací

 
 

Archiv aktualit

Rychlý kontakt

V Lípách 25
290 01 Sokoleč
Telefon
+420 777 133 911
E-mail
info@autolysa.cz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.