LPG - diesel

Od roku 2011 jsme obor LPG rozšířili i o montáž LPG na dieselové motory. I zde je rozhodující znalost motorů a precizní nastavení systému.

Duální palivo diesel-LPG pro dieselový motor umožňuje pracovat se značnou úsporou nákladů a snížení emisí uhlíku.

Většina dieselových motorů má účinnost spalování 75-85% a zbytek nafty je spálen ve výfukovém systému. V případě instalace vstřikování LPG, se dosahuje účinnost spalování 95-98%. Toto zvýšení účinnosti vede k nižší spotřebě motorové nafty potřebné k dosažení stejného výkonu jako v případě bez LPG. Malé množství LPG je dávkováno do motoru prostřednictvím LPG vstřikovačů, do sání a LPG funguje jako katalyzátor pro zlepšení spalovacího procesu a zajišťuje spalování téměř celého množství vstřikované motorové nafty.

V důsledku účinnějšího spalování motorové nafty vstřikované do spalovací komory se zajišťuje lepší výkon a dynamika vozidla a zároveň se sníží spotřeba nafty na každý kilometr a díky tomu se zvyšuje dojezd na jedné nádrži. Také snižuje hluk motoru, jeho spotřebu, a jízda se stává „zelenější“!

Ekonomická výkonnost a ochrana životního prostředí úzce souvisí s množstvím plynu přidávaném do směsi vzduchu a paliva a zlepšuje spalování. Náš vstřikovaný LPG systém používá pokročilý počítačový modul, který řídí tok LPG v nejnovějších i starších vznětových motorech.

Princip fungování systému se skládá z přívstřiku určitého množství plynného paliva do sacího potrubí, takže motor může běžet na směs nafty a LPG. Výsledkem je motor, který běží "čistě" (efekt černého mraku z výfuku při velkém zatížení je prakticky vyloučen), a produkuje točivý moment až o 30% vyšší než u nafty. Systém může nahradit  20-25%  provozních nákladů.  Použití plynových vstřikovačů umožňuje přesné dávkování LPG v celém rozsahu motoru. Množství LPG se vypočítá na základě údajů ze škrticí klapky (TPS) a čidla rychlosti proudění vzduchu , otáček motoru, tlaku na rail liště, tlaku v sacím potrubí.

Mezi hlavní výhody našeho Diesel-LPG systému, která ho odlišuje od ostatních podobných produktů na trhu, jsou:

Schopnost dávkování plynu vícebodově pro každý válec samostatně. Tato  metoda může být použita v jednotkách až s osmi válci. Každý z těchto vstřikovačů je řízen samostatným signálem.

Doba vstřikování LPG se udává na základě údajů z TPS, MAP-senzoru, otáček motoru a teploty plynu.

Systém se nastavuje podle provozních podmínek motoru tak, aby bylo možno využívat motor při různém zatížení.

  • Vestavěný emulátor tlaku paliva
  • Automatické ukládání dat do řídící jednotky vstřikování LPG
  • KLEP - senzory při provozu na naftu a LPG (ochrana motoru)
  • Pro další ochranu motoru slouží teplotní čidlo výfukových plynů, aby se zabránilo nadměrnému dávkování LPG. Na základě údajů ze senzorů, systém automaticky upraví dávku dostřiku LPG.
  • Vestavěná sběrnice CAN pro připojení externích zařízení, jako jsou variátor zapalování,  OBD vozidla, ad.
  • Nastavení softwaru pro vstřikování je z výroby předpřipraveno pro konkrétní motor a jeho další doladění je možné i dálkově přes internet.

Další velkou výhodou je, že tento systém nevyžaduje žádné úpravy motoru, je neinvazivní, a funguje zcela nezávisle na původním řízení motoru z výroby. Systém LPG se snadno instaluje a může být naladěn na individuální potřeby zákazníků.

Hlavním důvodem montáže je úspora nákladů v řádu 20-25% u nákladních vozů a 35% u osobních vozů. Nemluvě o zvýšení výkonu o 5% a prodloužení životnosti filtru pevných částic až o 50%.

Návratnost přestavby vozů na systém diesel - LPG je rentabilní od spotřeby 10l / 100 km.

 

Aktuality

27.9.2016

Dieselový motor na benzín ...

více informací

 
8.8.2016

Když svítí kontrolka v autě ...

více informací

 

Archiv aktualit

Rychlý kontakt

V Lípách 25
290 01 Sokoleč
Telefon
+420 777 133 911
E-mail
info@autolysa.cz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.