Montáž LPG a přestavba LPG 
"Chcete LPG v autě mít nebo na něj jezdit?"

Do ČR dovážíme a distribuujeme LPG systémy Stefanelli, ESGI a D.T.Gas.

  Montáží LPG se zabýváme již od roku 1994 a máme za sebou stovky montáží systémů LPG do všech značek a typů aut, jako jsou např. Škoda, Ford, Chevrolet, Opel, Renault, Peugeot, Citroën, Volkswagen, Volvo, Subaru, Saab, Honda, Mitsubishi, Hummer, Toyota, Audi, BMW, Chrysler, Dodge, Cadillac, Kia, Jaguar, Mercedes-Benz, Nissan, Seat, Mazda, Fiat, Hyundai, Alfa Romeo, Dacia ad. Za tuto dobu nám prošlo rukama několik značek (typů) LPG systémů a spoustu dílů, které se na Českém trhu vyskytovali nebo vyskytují. Za tuto dobu se nejedná jen o kompletní montáže do vozů, ale i spoustu předělávek a oprav již namontovaných LPG systémů na vozech z celé republiky a Slovenska.

Díky neprofesionálně namontovanému a hlavně špatně nastavenému systému pak mezi lidmi panují takové názory, jako je pokles výkonu, škubání za jízdy, podpálené ventily atd. V současné době je na trhu takové množství kvalitních systému, že se v zásadě neliší, liší se pouze kvalita montáže, zručnost a preciznost nastavení a "odladění" LPG systému s motorem vozu.

Můžeme Vám garantovat, že k žádnému poklesu výkonu motoru nedochází a pokud tankujete kvalitní plyn, nedojde prakticky k navýšení spotřeby oproti provozu na benzin, rozdíl je pouze finanční.

Nedochází ani k přístřiku benzínu při vyšší zátěži nebo volnoběhu.  Žádné nouzové přepínání na benzín při vyšším výkonu motoru.

Montáž LPG - proč si nechat namontovat LPG od nás? 

  • 20 let zkušeností v oboru
  • nejsme jen mechanici - montážníci, ale i uživatelé - řidiči
  • záruční a pozáruční servis
  • kvalitní, odborná a precizní montáž
  • máme řešení pro každý vůz
  • náhradní vůz zdarma po dobu montáže
  • pravidelné obměňování softwaru a diagnostických přístrojů
  • stálé vzdělávání se a doplňování znalostí a informací v oboru
  • homologované systémy pro český i evropský trh
  • kompletní služby související s montáží LPG
  • montáž LPG systémů na všechny typy vozů vč. zápisu do TP,
  • optimalizace výkonu motoru LPG-benzín,
  • revize,
  • záruční a pozáruční servis,
  • demontáž a potvrzení do TP,
  • oprava LPG systémů,
  • dovoz a distribuce LPG systémů, dílů a příslušenství,
  • montáž LPG do užitkových vozů, kamionů, traktorů a stavebních strojů

Montujeme sadu LPG na míru každého vozu bez ohledu zda se jedná o 3, 4, 5, 6, 8, 10 nebo 12válec a nebo turbo. Každé auto, resp. motor vyžaduje něco jiného, má svá specifika. Není až tak rozhodující počet válců – obsah, tak jako výkon motoru v plné zátěži. Nelze jednoznačně říct, že na vůz se 6válci stačí jeden reduktor. Ze zkušeností víme, že na 6válec nebo 8válec musí být 3 – 4, v některých případech i více výkonějších reduktorů. Díky tomu se motor „nakrmí“, nedochází k poklesu tlaku, což je velice důležité pro zachování výkonu i při nejvyšší zátěži, bez poklesu výkonu. K tomu je ještě potřeba použít velice rychlé a průtokem výkonné vstřikovače LPG, opět ze stejného důvodu jako u reduktoru. Běžně používané vstřikovače jsou pro motory s větším obsahem a výkonem nevhodné. Je potřeba celý systém trochu naddimenzovat, aby nebyl problém s výkonem, spotřebou a hlavně následné problémy s motorem a katalyzátory.

V praxi se bohužel setkáváme velmi často s tím, kdy k nám přijede zákazník s namontovaným LPG u jiné firmy a stěžuje si, že auto nejede a nebo při vyšší zátěži LPG vypne a přepne na benzín nebo je podstatně vyšší spotřeba LPG oproti benzínu.

Dalším častým případem je, že bliká nebo svítí symbol motoru.

A jak argumentuje firma zákazníkovi? Že je to u LPG normální.

V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NENÍ normální, aby motor přepínal ve vyšších otáčkách do benzínu!

Naopak u 3válcové Fabie je potřeba korektní seřízení, protože se jedná o motor s emisními limity EURO5 a zde je rozhodující jeho přesné nastavení, aby auto nejezdilo na bohatou a nebo naopak moc chudou směs. V tomto případě by mohlo dojít k podpálení ventilů či vypálení katalyzátoru.

Dále klademe velký důraz na způsob provedení a úpravy namontovaného systému. Řídící jednotka nesmí být např. umístěna na přední straně karoserie nebo baterii. Už jsme se setkali i s případy, kdy nebyla prakticky vůbec přichycena. Hadice a dráty nesmí být v bezprostřední blízkosti a nebo se dotýkat žádných tepelných zdrojů, aby nedošlo k jeho porušení. Veškerou instalaci balíme do textilní pásky, husího krku a dbáme i na uložení kabelů v motorovém prostoru, a to tak, aby nebyla instalace přes sebe poházená jako lesní polom.

To samé platí i u montáže trubky pod autem vedoucí od nádrže do prostoru motoru. Trubka nesmí být v bezprostřední blízkosti výfukové soustavy, ale musí kopírovat karoserii vozu. V žádném případě nesmí z pod vozu „koukat“, aby při nerovném terénu nebyla utržena.

Plnící hrdlo, montujeme do spodní části blatníku nebo pokud je to technicky proveditelné, na přání zákazníka, pod víčko k plnícímu hrdlu.

Tlačítko montujeme, pokud je to technicky možné, vždy tak, aby moc nenarušovalo palubní desku, ale zároveň bylo řidiči dobře viditelné.


Výhody

Pokud uvažujete o instalaci LPG systému do Vašeho vozu a nejste plně přesvědčeni, zda se to vyplatí zrovna Vám. Zde je několik bodů, které Vám pomohou s rozhodováním.

  • snížení provozních nákladů až o 50% oproti benzínu
  • při použití LPG jsou lepší emisní poměry
  • vysoká bezpečnost - zařízení schváleno dle předpisů EU a Ministerstva dopravy ČR
  • vyšší životnost motorového oleje
  • některé LPG systémy plní emisní limity EURO 2, 3, 4 a 5
  • motor běží tišeji
  • prokázána delší životnost motoru
  • větší dojezd (během jízdy lze přepnout na benzin)
  • garance 2 roky
  • hustá síť čerpacích stanic
  • vysoké oktanové číslo (téměř dokonalé spalování)
  • Při správné montáži bez poklesu výkonu motoru
  • Osvobození od silniční daně – další úspora 1 800 až 4 200 Kč/rok
  • Návratnost investice po ujetí cca 14 000 km
  • zachování zavazadlového prostoru při použití toroidní nádrži

Nevýhody

  • v případě instalace válcové nádrže zmenšíte zavazadlový prostor
  • v ČR nesmíte do podzemních garáží

 

LPG motory s přímým vstřikováním

Zajímáme se o vše nové týkající se oblasti LPG. Stále častěji se setkáváme i s dotazy na LPG pro motory s přímým vstřikováním. Rádi bychom rozšířili naši nabídku i o tuto službu, ale riziko je příliš vysoké a pro koncové zákazníky velice riskantní a drahé. S touto problematikou jsme kontaktovali několik firem v zahraničí a vždy jsme dostali podobnou odpověď. Ne, LPG systém není dostatečně ověřený a bezpečný pro motory s přímým vstřikováním. LPG systémy pro motory s přímým vstřikováním se musí vyrobit pro každý typ motoru zvlášť a nejsou dostatečně prověřené a otestované. Všichni shodně uvedli, že max.do 100 000 km ujetých na LPG se poškodí benzinové vstřikovače nebo odejde čerpadlo LPG ad. U těchto motorů se nejezdí buď na benzín nebo na LPG, ale vždy se k benzínu přivstřikuje plyn. A spotřeba orientačně, na 3 nádrže benzínu se spotřebuje 1 nádrž LPG. A v tomto případě se nejedná o alternativní pohon.

Aktuality

27.9.2016

Dieselový motor na benzín ...

více informací

 
8.8.2016

Když svítí kontrolka v autě ...

více informací

 

Archiv aktualit

Rychlý kontakt

V Lípách 25
290 01 Sokoleč
Telefon
+420 777 133 911
E-mail
info@autolysa.cz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.