Montáž LPG a přestavba LPG Praha
"Chcete LPG v autě mít nebo na něj jezdit?"
Jsme výrobcem a distributorem 1. českého LPG systému ARTGas s evropskou homologací R115
Dále servisujeme LPG systémy Stefanelli, ESGI, D.T.Gas, Stag, Magic, Lovato, Elpigas, Solaris, Landi Renzo, AEB, KME, Zavoli, Zenit a další
Montáž LPG - garance
Montáží LPG se zabýváme již od roku 1994 a máme za sebou stovky montáží systémů LPG do všech značek a typů aut, jako jsou např. Škoda, Ford, Chevrolet, Opel, Renault, Peugeot, Citroën, Volkswagen, Volvo, Subaru, Saab, Honda, Mitsubishi, Hummer, Toyota, Audi, BMW, Chrysler, Dodge, Cadillac, Kia, Jaguar, Mercedes-Benz, Nissan, Seat, Mazda, Fiat, Hyundai, Alfa Romeo, Dacia ad. Za tuto dobu nám prošlo rukama několik značek (typů) LPG systémů a spoustu dílů, které se na Českém trhu vyskytovali nebo vyskytují. Za tuto dobu se nejedná jen o kompletní montáže do vozů, ale i spoustu předělávek a oprav již namontovaných LPG systémů na vozech z celé republiky a Slovenska.
Díky neprofesionálně namontovanému a hlavně špatně nastavenému systému pak mezi lidmi panují takové názory, jako je pokles výkonu, škubání za jízdy, podpálené ventily atd. V současné době je na trhu takové množství kvalitních systému, že se v zásadě neliší, liší se pouze kvalita montáže, zručnost a preciznost nastavení a "odladění" LPG systému s motorem vozu.
Můžeme Vám garantovat, že k žádnému poklesu výkonu motoru nedochází a pokud tankujete kvalitní plyn, nedojde prakticky k navýšení spotřeby oproti provozu na benzin, rozdíl je pouze finanční.
Nedochází ani k přístřiku benzínu při vyšší zátěži nebo volnoběhu. Žádné nouzové přepínání na benzín při vyšším výkonu motoru.
Montáž LPG - proč si nechat namontovat LPG od nás?
- více než 20 let zkušeností v oboru
- nejsme jen mechanici - montážníci, ale i uživatelé - řidiči
- záruční a pozáruční servis
- kvalitní, odborná a precizní montáž
- máme řešení pro každý vůz
- náhradní vůz zdarma po dobu montáže
- pravidelné obměňování softwaru a diagnostických přístrojů
- stálé vzdělávání se a doplňování znalostí a informací v oboru
- homologované systémy pro český i evropský trh
- optimalizace výkonu motoru LPG-benzín,
- montáž LPG systémů na všechny typy vozů vč. zápisu do TP,
- kompletní služby související s montáží LPG,
- revize,
- oprava a servis LPG systémů, ,
- demontáž a potvrzení do TP,
- záruční a pozáruční servis,
- dovoz a distribuce LPG systémů, dílů a příslušenství
Montáž a přestavba na LPG každého vozu
Montujeme sadu LPG na míru každého vozu bez ohledu zda se jedná o 3, 4, 5, 6, 8, 10 nebo 12válec a nebo turbo. Každé auto, resp. motor vyžaduje něco jiného, má svá specifika. Není až tak rozhodující počet válců – obsah, tak jako výkon motoru v plné zátěži. Nelze jednoznačně říct, že na vůz se 6válci stačí jeden reduktor. Ze zkušeností víme, že na 6válec nebo 8válec musí být 3 – 4, v některých případech i více výkonějších reduktorů. Díky tomu se motor „nakrmí“, nedochází k poklesu tlaku, což je velice důležité pro zachování výkonu i při nejvyšší zátěži, bez poklesu výkonu. K tomu je ještě potřeba použít velice rychlé a průtokem výkonné vstřikovače LPG, opět ze stejného důvodu jako u reduktoru. Běžně používané vstřikovače jsou pro motory s větším obsahem a výkonem nevhodné. Je potřeba celý systém trochu naddimenzovat, aby nebyl problém s výkonem, spotřebou a hlavně následné problémy s motorem a katalyzátory.
V praxi se bohužel setkáváme velmi často s tím, kdy k nám přijede zákazník s namontovaným LPG u jiné firmy a stěžuje si, že auto nejede a nebo při vyšší zátěži LPG vypne a přepne na benzín nebo je podstatně vyšší spotřeba LPG oproti benzínu.
Dalším častým případem je, že bliká nebo svítí symbol motoru.
A jak argumentuje firma zákazníkovi? Že je to u LPG normální.
V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NENÍ normální, aby motor přepínal ve vyšších otáčkách do benzínu!
Naopak u 3válcové Fabie je potřeba korektní seřízení, protože se jedná o motor s emisními limity EURO5 a zde je rozhodující jeho přesné nastavení, aby auto nejezdilo na bohatou a nebo naopak moc chudou směs. V tomto případě by mohlo dojít k podpálení ventilů či vypálení katalyzátoru.
Dále klademe velký důraz na způsob provedení a úpravy namontovaného systému. Řídící jednotka nesmí být např. umístěna na přední straně karoserie nebo baterii. Už jsme se setkali i s případy, kdy nebyla prakticky vůbec přichycena. Hadice a dráty nesmí být v bezprostřední blízkosti a nebo se dotýkat žádných tepelných zdrojů, aby nedošlo k jeho porušení. Veškerou instalaci balíme do textilní pásky, husího krku a dbáme i na uložení kabelů v motorovém prostoru, a to tak, aby nebyla instalace přes sebe poházená jako lesní polom.
To samé platí i u montáže trubky pod autem vedoucí od nádrže do prostoru motoru. Trubka nesmí být v bezprostřední blízkosti výfukové soustavy, ale musí kopírovat karoserii vozu. V žádném případě nesmí z pod vozu „koukat“, aby při nerovném terénu nebyla utržena.
Plnící hrdlo, montujeme do spodní části blatníku nebo pokud je to technicky proveditelné, na přání zákazníka, pod víčko k plnícímu hrdlu.
Tlačítko montujeme, pokud je to technicky možné, vždy tak, aby moc nenarušovalo palubní desku, ale zároveň bylo řidiči dobře viditelné.
Výhody
Pokud uvažujete o instalaci LPG systému do Vašeho vozu a nejste plně přesvědčeni, zda se to vyplatí zrovna Vám. Zde je několik bodů, které Vám pomohou s rozhodováním.
- snížení provozních nákladů až o 50% oproti benzínu
- při použití LPG jsou lepší emisní poměry
- vysoká bezpečnost - zařízení schváleno dle předpisů EU a Ministerstva dopravy ČR
- vyšší životnost motorového oleje
- některé LPG systémy plní emisní limity EURO 2, 3, 4 a 5
- motor běží tišeji
- prokázána delší životnost motoru
- větší dojezd (během jízdy lze přepnout na benzin)
- garance 2 roky
- hustá síť čerpacích stanic
- vysoké oktanové číslo (téměř dokonalé spalování)
- Při správné montáži bez poklesu výkonu motoru
- Osvobození od silniční daně – další úspora 1 800 až 4 200 Kč/rok
- Návratnost investice po ujetí cca 15 000 km
- zachování zavazadlového prostoru při použití toroidní nádrži
Nevýhody
- v případě instalace válcové nádrže zmenšíte zavazadlový prostor
- v ČR nesmíte do podzemních garáží
LPG motory s přímým vstřikováním
Zajímáme se o vše nové týkající se oblasti LPG. Stále častěji se setkáváme i s dotazy na LPG pro motory s přímým vstřikováním. Rozšířili jsme naši nabídku i o tuto službu. LPG systém, resp. řídící jednotka pro motory s přímým vstřikováním se musí vyrobit pro každý typ motoru zvlášť. U těchto motorů se nejezdí buď na benzín nebo na LPG jako u klasického motoru, ale vždy kombinace plyn-benzín. A spotřeba orientačně? Je to individuální podle typu motoru. V praxi máme spotřeby od 10% do 15% benzínu. Tento LPG systém je velice individuální pro každý motor, a proto pro konkrétní vůz, resp. motor pro přestavbu na LPG nás kontaktujte.